AUTOCAD KLAVYE KISAYOLLARI

AUTOCAD KLAVYE KISAYOLLARI

Ctrl + E

Koordinat görüntüsünü aç / kapat


Ctrl + G

Izgarayı Aç / Kapat


Ctrl + E

Döngü izometrik düzlemler


Ctrl + F

Koşu nesnesi kilitlerini aç / kapat



Ctrl + H

Seçme Stili'ni aç / kapat


Ctrl + ↑ Shift + H

Paletleri gizle aç / kapat


Ctrl + I

Koordinatlarını Değiştir


Ctrl + ↑ Shift + I

Geçersiz Kısıtları Aç / Kapat


Ctrl + 0

Ekranı Temizle


Ctrl + 1

Property Paleti


Ctrl + 2

Tasarım Merkezi Paleti


Ctrl + 3

Araç Paleti


Ctrl + 4

Sayfa Seti Paleti


Ctrl + 6

DBConnect Yöneticisi


Ctrl + 7

İşaretleme Kümesi Yöneticisi Paleti


Ctrl + 8

Hızlı Hesaplama


Ctrl + 9

Komut Satırı


Ctrl + N

Yeni çizim


Ctrl + S

Çizimi kaydet


Ctrl + O

Açık çizim


Ctrl + P

Plot iletişim kutusu


Ctrl + ⭾ Tab

Sıradakine geç


Ctrl + ↑ Shift + ⭾ Tab

Önceki çizime geç


Ctrl + Page Up

Geçerli çizimde önceki sekmeye geç


Ctrl + Page Down

Geçerli çizimde sonraki sekmeye geç


Ctrl + Q

Çıkış


Ctrl + A

Tüm nesneleri seç


F1

Yardım'ı görüntüle


F2

Metin ekranını aç / kapat


F3

Nesne yakalama modunu aç / kapat


F4

3DOsnap'a geç


F5

Isoplane'i aç / kapat


F6

Dinamik UCS'yi aç / kapat


F7

Izgara modunu aç / kapat


F8

Orto modunu aç / kapat


F9

Snap modunu değiştir


F10

Kutup modunu aç / kapat


F11

Nesneyi yakalama izini değiştir


F12

Dinamik giriş modunu değiştirme


Ctrl + C

Nesneyi kopyala


Ctrl + X

Nesneyi kes


Ctrl + V

Nesneyi yapıştır


Ctrl + ↑ Shift + C

Taban noktası ile panoya kopyala


Ctrl + ↑ Shift + V

Verileri blok halinde yapıştır


Ctrl + Z

Son eylemi geri al


Ctrl + Y

Son işlemi tekrarla


Ctrl + [ veya Ctrl + \

Geçerli komutu iptal et



Esc

Mevcut komutu iptal et


A

ARC / Yay oluşturur

B

BLOCK / Seçilen nesnelerden bir blok tanımı oluşturur

D

DIMSTYLE / Ölçü stillerini oluşturur ve değiştirir


E

ERASE / Nesneleri bir çizimden kaldırır


F

FILLET / Nesnelerin kenarlarını yuvarlar ve filetlenir

G

GROUP / Gruplar adı verilen kaydedilmiş nesne setini oluşturur ve yönetir


H

HATCH / Kapalı bir alanı veya seçili nesneleri kaplama desenini, katı dolgu veya degrade dolgusu ile doldurur

I

INSERT / Geçerli çizime bir blok veya çizim ekler

J

JOIN / Tek bir kesintisiz nesne oluşturmak için benzer nesneleri birleştirir

L

LINE / Düz kesimli çizgiler oluşturur

M

MOVE / Nesneleri belirli bir yönde belirtilen bir mesafeye taşır


O

OFFSET / Eşmerkezli daireler, paralel çizgiler ve paralel eğriler oluşturur


P

PAN / Kavramalı bir parametreyi dinamik bir blok tanımına ekler


R

REDRAW / Ekranı geçerli görünüm bölümünde yeniler.

S

STRETCH / Seçme penceresi veya çokgen ile kesişen nesneleri katlar

T

MTEXT / Çok satırlı bir metin nesnesi oluşturur

V

VIEW / Adlandırılmış görünümleri, kamera görünümlerini, düzen görünümlerini ve önceden ayarlanmış görünümleri kaydeder ve geri yükler


W

WBLOCK / Nesneleri veya bir bloğu yeni bir çizim dosyasına yazar


X

EXPLODE / Bileşik bir nesneyi bileşen nesnelerine böler


Z

ZOOM / Mevcut görünüm penceresindeki görünümün büyütülmesini artırır veya azaltır

Puan hesapla

İçeriklerimizi takip etmek için abonemiz olun

BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİN

Tüm hakları www.bilenkalem.com sitesine aittir.